esmaspäev, 19. mai 2008

Andke nõu, kuidas teha hautist

Plaanisin täna teha hautist lambaliha, kaalikate, porgandite, sibulate ja kartulitega, kuid tõtt öelda ei tea, kust otsast alustada, et teha just nimelt hautist. Väga huvitav sõna, muide. 
Kuidas käib õige hautamine? Surfasin veidi netis ja see ajas ainult segadusse. Mõne jaoks on pannil tasasel tulel praadimine hautamine, mõne jaoks aga hoopis ahjus tund või paar küpsetamine nii, et vesi on ainult põhjas. Mõne jaoks tähendab hautamine tasasel tulel keetmist. Mina tahaks teha pliidi peal potis ja võimalikult kiiresti valmis saada.

2 kommentaari:

Merle ütles ...

ei tea mis su hautisest sai :)
minu jaoks tähendab hautis seda, et esteks, tükid on suuremad kui keeduühepajatoidu puhul ja teiseks, et vett on vähem ja et asi podiseb vaiksel tulel pliidil, mitte ahjus. ma ei tea nüüd, kui täpne selline lähenemine on. ja lambalihaga pole ma iial midagi teinud, seega ma juhtnööre anda ei oska (pealegi, ma eeldan, et sul on praeguseks hetkeks hautis ka söödud juba :) ), aga muidu, alustaks vist lihast ja siis lisaks küpsemise aja järjekorras köögivilju. nii vast saab :)

Elina A. ütles ...

Mina tegin eile nii, et praadisin lambaliha kõigepealt pannil üsna suures rasvas ja seejärel valasin kogu kupatuse suurde potti, panin vett ka sisse ja lisasin kartulid-kaalikad ning hoidsin pliidi peal madalal kuumusel. Lõpus lisasin kõrvitsat. Toit tuli igal juhul väga hea, lambaliha väga pehme ja mõnus. Enne hõõrusin lamba veel saumiksriga purustatud küüslaugu ja sibulaga sisse ning lasin marineerida.
Aga mis on hautamine ja kas nii tehakse hautist, ei tea endiselt.